Blog o marketingu i technologii

Zdarzyło Ci się zastanawiać nad tym, czy kontakt z administratorem Facebooka jest możliwy? Odpowiedź brzmi: tak. Istnieje wiele form kontaktu z administracją Facebooka, lecz wszystko jest zależne od tego, w jakiej sprawie chcesz wysłać wiadomość. Ze względu na skalę portalu kontakt telefoniczny jest niedostępny, dlatego należy posłużyć się alternatywnymi formami.

  1. Formy kontaktu z administracją Facebooka
  2. Czas oczekiwania na odpowiedź od administracji Facebooka

Formy kontaktu z administracją Facebooka

Portal Facebook oferuje możliwość kontaktu w zależności od tematyki sprawy. Przykładowe zapytania:

  • brak możliwości odzyskania dostępu do konta
  • problem z działaniem narzędzi marketingowych (np. Facebook Pixel)
  • włamanie na konto lub inne naruszenie w serwisie

Każde z zagadnień wymaga konieczności wyboru jednego z kilku dostępnych formularzy.

Zakładka "Pomoc i wsparcie"

Zakładka "Pomoc i wsparcie" jest najszybszą możliwą drogą do skontaktowania się z administracją Facebooka. W tym celu na stronie głównej portalu w menu należy wybrać Pomoc i wsparcie, a następnie wybrać interesującą nas opcję dialogową.

Opcje dialogowe zakładki "Pomoc i wsparcie"

Przycisk Centrum pomocy umożliwia przejście do dedykowanego panelu, gdzie administracja Facebooka przygotowała listę najpopularniejszych problemów i już gotowych odpowiedzi: jest to przydatne przed wysłaniem wiadomości i może przyśpieszyć rozwiązanie wielu problemów podczas użytkowania serwisu.

Skrzynka odbiorcza Panelu pomocy zawiera całą naszą korespondencję z administracją Facebooka: w tym miejscu jest możliwe sprawdzenie historii kontaktu i sprawdzenie statusu poszczególnych zagadnień.

Zgłoś problem uruchamia formularz, w ramach którego możemy zawrzeć konkretny problem wraz z odpowiednimi materiałami.

Zakładka "Zgłoś problem"

Kontakt w Centrum Biznesowym Facebooka

Centrum Biznesowe jest miejscem przeznaczonym do kontaktu z administratorem Facebooka dla reklamodawców. W ramach niego jest możliwe złożenie zapytań dotyczących działania sieci reklamowej Facebooka, kont reklamowy, narzędzi marketingowych itd. W tym celu należy wejść pod ten link i kliknąć niniejszy przycisk:

Następnie, należy wybrać zasób, którego dotyczy problem i załączyć szczegółowy opis:

Czas oczekiwania na odpowiedź od administracji Facebooka

Czas odpowiedzi od administratora Facebooka jest bardzo różny i zależny od wielu zagadnień. Co do zasady jest to czas około dwudziestu czterech godzin w dni robocze (Facebook zastrzega, że zapytania składane w nocy mogą lekko wydłużać czas reakcji). Niestety, nie we wszystkich sprawach jest to możliwe i wynika najczęściej z dwóch powodów:

  • skali zapytań (np. wielu zgłoszeń tego samego rodzaju)
  • problematyki (najczęściej można tu wskazać skomplikowanie poszczególnych wątków)

Status danej sprawy można obserwować na bieżąco w Skrzynce odbiorczej Panelu pomocy.